Helg med full fart

Blev en helg i full rulle så som jag brukar älska men hatar när tiden inte räcker till allt som jag vill hinna. Denna blev en bra helg med full fart :-D

Började med massage efter jobbet vid 6, får se att mammas älskade äppelträd blåst av och flygit iväg (tur ingen var hemma och ute)

klockan 8 hade jag bestämt tid med Fredrik då dobidoo började. Hade kommit överens om att kolla tillsammans en gång. Snabbt in på affären innan dom stängde för att handla något att äta de hade jag inte haft en tanke på innan. Vi skulle sedan köra på klassiska vintvätten, dock denna gång utan vin! jag hade nämligen tagit på mig att vara chaufför för att på lördagen ha chaufför. Inte nog med att tag tvättade utan vin slog till och tvättade senare än vanligt också och på dubbla tider! Hann ju med 4 avsnitt rederiet innan de va färdigt ;-) (brukar oftast bara orka 2 därför har vi inte kommit längre än till avsnitt 75)

Lördag blev det efter 3 timmar sömn men med tom tvättkorg iväg till tandläkaren. Fick påpekelse om att jag borstar söder mitt tandkött och sedan en lektion i hur man ska borsta. Riktigt glad och skämtsam tandläkare, fick kursen som man tydligen brukar ge 7-8 åringar ;-)
Åkte sedan hem till mamma och pappa för att massera lite, hann med lite soffsoft innan med bumbibjörnarna :-D

2 kunder senare blev de 2 timmar Powervila, sen ut och kastade äpplen från de omkullblåsta trädet till rådjuren.
Huxflux var klockan 5 dags att något hem duschade göra sig klar för att gå ut med kollegorna :-D

bubbelvin har blivit en ny favorit :-D

Malin tycker inte om när man skjuter kork ;-)

Var en helt okej ute kväll, kände inte igen många trots att det var bra med folk ute vilket känns konstigt i lilla Bollnäs.

Söndag blev lång sovande skönt satan! Var nog tröttare än jag trodde kvällen innan blev 12 innan jag överhuvudtaget provade ta mig ur sängen.
Hade fått nys om att Idas bonus barn var på besök i helgen så passade på att åka och käka lunch med dom. (syster var dock i Sundsvall på spa helg)

Var iväg och tittade på Hällbos sista hemma match. Inte allt för spännande, var dock super kul å se att hunden kan se andra hundar utan att varken skälla eller rycka å ska dit :-D nästintill ointresserad var hon :-D

Avslutade helgen med att skjutsa hem teddi, alltid lika mysigt å få lite egentid med henne :-) Men när jag igår kom hem vid halv 9 var det inte mycket energi över utan blev film sen sova. Välbehövligt :-D

dags å träna igen...

Ligger och funderar på gårdagen och varför jag har så sjukt ont i en axel/arm, mage och rygg. Slår mig att jag städade upp på mamma och pappas gård efter att äppelträdet blåst ikull. Alltså kastade säkert 200 äpplen till rådjuren och 50 till "sparbaljan" jag har alltså träningsvärk. Måste vart otroligt länge sen sist eftersom jag tvunget måsta fundera.

Tresund

Hann bara hem bokstavligt talat från Zakynthos så packades jag ut i bilen och iväg på nästa äventyr, denna gång väntade Vilhelmina och Tresund.
Kom hem måndag kväll var hemma och packade om tisdag åkte onsdag morgon.
Resan började kanske inte på bästa sätt, kom ut med all packning å skulle till att brassa till Kilafors för att hämta KIka, då lyste både oljelampan och kylarvätska lampan. Kylarvätska hade jag fyllt på kvällen innan så kände att detta kunde bli ett problem. Överlade med pappa som kollade lite men sen tog beslutet att bara jag hade massa vattnen med skulle det nog inte vara några problem.
Så in med hund å allt igen å brassa till Kila, plockade upp Kika 2 timmar senare än planerat lämnade vi sedan Bollnäs, med 27 grader på utsidan av bilen som saknar ac men har taklucka så vad gjorde väl det.

9 timmar senare var vi framme påfyllda med mat och dryck, är fascinerande vad man kan bli utstirrad av att komma uppåt i landet vet inte hur många frågande blickar man får bara av gå in i en affär och utan att man ens pratat så det hörs att man inte är därifrån så glor folk på en. Inte på något ont sätt eller sådär otäckt nej nej bara nyfiket, vilket gör att man kolla frågande tillbaka men dom viker inte undan med blicken som en annan är van att man gör här. Dom stirrar tillbaka tills det känns som att det var en själv som började. Riktigt häftig känsla faktiskt haha.

Började redan första dagen med att korka upp vin och sitta och mysa

Bestämde att om det blev bra väder skulle min dröm jag hade i vintras bli verklighet, med vin och picknick ute på "ön"
Blev ett jätte projekt att få ner båten i vattnet, men ack så stolt när vi väl lyckades :D

Blev en del båtturer och även picknick på ön, massa badande, var jobbigt i början trots att det var 20 grader alla gånger i fjällsjön men jag var van liiite varmare närmare 30 hade jag bara badat i tidigare så var en aning kräsen.

Fick även sällskap i vanlig ordning ute i stugan, tror skrollan hade det lite jobbigt ett tag innan hon förstod att när dom lockade  på Tjorven var de henne dom menade med sina konstiga dialekter ;)
Myspojkarna kärlek på hög nivå ;P

Jobbigaste med hela resan var att vi aldrig fick igång vattnet, varken själv eller med hjälp och hade självklart alldeles för lite vatten dagen våra "fylleslag". Kommit fram till att Simon på något vis plockar fram 3åringen i mig som tjurar ihop och vägrar hålla med honom i något och vägrar erkänna att jag skulle vara sämre än han i något.
Vilket ofta resulterar i att vi sitter och har någon diskussion om något totalt onödigt och båda vägrar ge sig och blir alldeles för sent innan man kastar in handduken och nannar kudde, vilket i sin tur resulterar i otroligt behov av den klara drycken vatten dagen efter.. Tröstar mig varje gång med att han hittills alltid mått sämre än mig dagen efter ;)

Sista dagen vaknade både jag och Kika och mådde nog som vi förtjänade, beslöt oss för att vara kvar så pass så vi var säkra på att få köra. Framåt 3 funderade vi båda varför vi fortfarande mådde så jäkla illa och var klen, K skulle då på dass och av en slump tittade hon på termometern och såg då den troliga anledningen 35 grader i skuggan konstigt man mådde skit i solen!!
Blev att gå in och vila en timme sen var vi båda som ny igen. Städade och packade ihop oss för hemfärd.
Jag höll som vanligt låda så när vi kom till Ljusdal undrade Kika om jag varit tyst någonting under hela resan haha.
Provade då och skulle vara tyst en HEL låt, visade sig vara omöjligt fast jag helt ärligt försökte så började kroppen liksom av sig själv nynna å digga med i musiken.
Stackars kika aldrig en lugn stund, fick hem och vila huvudet

Var riktigt roligt och skönt däruppe men blev som tidigare år man får liksom åka hem och vila upp sig efter en vecka med full aktivitet. Även om vi innan bestämt att vi ska ta några lugna dagar och bara njuta så går det av någon anledning alltid i stöpet. inte på något ont vis för njuter även av den sortens semester skulle ljuga om jag sa att jag inte gillar det

Blev även detta år lovade ett besök i Hälsingland som faktiskt blev av!! Men mer om det i ett annat inlägg

Min semester på Zakynthos 2014

Min semester hann knappt ta sin början innan jag satt på ett plan med ,in trogne reskamrat Myran påväg mot varmare bräddgrader, denna gång var det Zakynthos som skulle gästas. Så har nu gjor 2 grekiska öar av en hel hög har några kvar om vi ska uppnå vårt mål att besöka alla..

Två resor tidigare har vi bokat in oss på båtresor som itne blivit av på grund av dåligt väder, eller för få bokningar. denna gång tog vi igen det genom att slå till med 2 dagsturer till olika mål. var och kollade på sköldpaddor och hade turen att faktiskt få se en, dock ivattnet så var inte sådär mäktigt som jag förställt mig att det skulle vara. Men har åtminstonde sett en :)

Han som skjutsade på resan när vi fick se sköldpaddan var en helt underbar guid som skämtade redan när vi kom fram till kajen där båten skulle plocka upp oss, så stämningen var på topp från start verkligen min grej.

Vi körde varannan dag aktivitet varannan lugn och bara göra det man kände för så har faktiskt tillbringat säkert 10 timmar på stranden och 6 vid poolen, en bedrift enligt mig då jag egentligen ha väldigt svårt för att bara ligga i solen och itne göra något. Spelades dock en hel del yatzy på nätterna på vår balkong så var skönt att bara läsa och sova emellanåt och lika gärna som att ligga inne på hotellrummet kan man ju ligga ute i solstol.

En häftig båtresa vi gjorde var att åka piratskepp, blev barnsligt glad när jag insåg att vi skulle få åka det nästan som ett barn på julafton ;)

En valnig syn numera på våra semestrar Elin med en öl i handen

Även en väldigt vanlig syn, tror att jag har massa ork över sen somnar jag 2 sekunder senare, roar Myran väldigt mycket då jag så fort hon tänker släcka eller ta boken får en utskällnig eftersom jag faktiskt läser ;)

Beökte de tre mest omtalade ställerna på Zakynthos smugglers wreck, blue cave och caretta caretta (sköldpaddorna)
Smugglar fartyget var vi till med piratskeppet och det var verkligen något alldeles extara, att det desutom var en sån klar dag så vi fick uppleva dom 3 skiftningarna i havet var mäktigt. Passade även på att ta ett dopp på en svavel plats så vi ka bevara vår ungdom, luktade f-n när vi klev omord för vidare färd. Under jeep safarit fick vi även beskåda skeppet ovanifrån som är det mest känd med ön förutom sköldpaddorna.
Svavel dopp

Blev en oförglömmlig vecka med massa tok, fotbolls VM, utflyckter, prata i nattmössan, Elins fina svengelska (att jag aldrig lär mig vara tyst), husdjur, en kuse som ville mig illa 2 kvällar irad. Listan kan göras lång men vissa saker gör man nog bäst i att hålla för sig själv speciellt när det  gäller mig och Myran..

Längtar efter nästa resa <3

Firade in semestern

Men äntligen sitter jag här och tänkte att jag skulle ta  tag i detta ktastrofalt dåliga bloggandet, är ju bara sådär en veckor sedan semestern tog slut och jobbandet började på nytt.

Började min semester på ett fantastiskt sätt och firade in dagen den komande ledigheten med Kika och några flaskor vin, slutade väl som det brukar. Gav allt från början trappade av efter ett antal timmar å skrattar dagen efter åt att vi aldrig kan håla oss till den där EN flaska vin som vi oftast planerar. Stackars grannen som ännu hade en vecka kvar att jobba var nog sisådär nöjda med vårt babblande om litvet på balkongen..
Tycker denna bild talar sitt tydliga språk vilken nivå vi faktiskt var på, bör tilläggas att det blev en hel del med vin efter denna smickrande bild ;)