Ännu en helg förbi

Söndag kväll få timmar innan klocka åter Ringer för uppstigning och iväg till jobbet..
Men efter en helg som denna med massa härliga höjdpunkter gör det mig ingenting 😊

I fredags åkte jag hem och hämtade L och V som skulle få sova hos moster en natt då mamman och pappan skulle på bandy.
Fullt ös fram till sängen. Var och handlade inför kvällen och passade på att köpa present till farfar på en gång. Dom letade å donade på som bara den (finns ju så mycket att välja på inne på Ica liksom) dom vägrade ge choklad då det va godis å inte en present. 
Tillslut hittade dom "kort snurran" där dom skulle välja ett passande kort i present. Tittade å funderade, frågade vad som stod på många av dom för att tillslut efter inverkan av mig välja ett kort som dom tänkte på farfar när dom såg. Så sjukt gulliga ❤
Efter maten och lite lek däckade dom innan kvälls boken  va utläst.
Vaknade 6 på lördagsmorgonen då L strök mig över linden bara för att tala om att hon skulle klättra upp till V så jag fick vila lite till. Halv 7 höll dom tydligen på svälta ihjäl så de vart uppstigning å frukost framför tvn. Kunde för sittning inte förstå varför Manning kunde åka till farfar före 7 en lördag, han fyllde ju år!
Tog med mig dom ut på piknik strax efter 9 blev en tur över åkrarna så skroll fick röra lite på sig också.
Konstaterade när vi efter 1.5 timme kom tillbaka att jag tagit ca 3000 steg i plums snö där man sjönk till knäna, undrar just hur många dom tog. Inte så konstigt att dom blev super trött på eftermiddagen kanske..

Kalasade hos farfar mellan 11-15 sen följde dom med mamman och pappan igen eftersom jag skulle ut och roa mig på kvällen.
Innan vi sa Hejdå ville Lars ha hjälp.med ryggen och armen. N höll på få en chock tror ja när hon kommun å jag plågade morbror. Efter mycket övertalande och L:s inverkan vågade hon sig fram å vara med. Men det var med en viss skeptisk spänning hon var med. Blir nog till å bearbeta detta framöver 😇

Blev att fira "broder" Sebben med utgång dans och skratt senare på kvällen för min del😊 Tamma och jag konstaterade idag att vi blivit gamla när man tycker att en okej kväll ute och man är jäkligt nöjd 😄

Slö efter 6 timmars sömn till idag blev det att åka på handboll Arbrås sista hemmamatch för säsongen. Var iväg med mamma,pappa, Maja och Nellie (som tyckte det blev tråkigt efter 30 min)
Efter handbollen blev det timme på soffan sen kaffe hos Kika för att sen åka hem ta en kväll promenad innan tv4 filmen som blitt en klassiker för mig numera. Så nu är den slut och här ligger jag och ska försöka få några timmar innan verkligheten drar igång igen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0