En typisk "damp" Elin dag

Vaknar vill inte kliva ur sängen..
Kommer till jobbet och säger till mig själv
- om 10 timmar ska jag slappa på soffan å bara ha en skön kväll hemma.
Klockan 13 går på rast, ögonen svider. Plötsligt slut på rasten. Peppar mig själv att om 6 timmar kan jag åka hem å lägga mig på soffan å bara vara!
18.30 sätter mig i bilen fortfarande så trött så kroppen å knoppen  skriker efter vila.
Väl hemma går raka vägen upp till vardagsrummet, konstaterar att jag inte har något att titta på..
Går ner dricker vatten, får panik över alla saker som ligger ÖVERALLT! Börjar städa..
Plockar alla saker som är utspridda, sotar där det ska vara. Dammar, dammsuger inser att kroppen är trött då energin är slut å behöver fyllas på klockan är då 8. Äter matlåda som finns färdigt. Fortfarande panik på saker som jag skulle vilja göra i huset..
Städar färdigt.
Klockan är nu 21.00
Går åter upp för att lägga mig på soffan inser att om jag kollar film nu kommer jag sova mindre än 7 timmar. Konstaterar att jag fortfarande inte kan bestämma mig för något jag vill se.
Går och lägger mig..

Imorgon är en ny dag å snart kan jag påbörja något av de projekt jag äntligen blivit sugen på. Bara det blir varmt en dag när jag är ledig 😊

Men tills dess ska här samlas Sov timmar å låta kroppen vila riktigt en natt även denna vecka 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0